2014年8月26日 星期二

Ariana Grande ft. Nathan Sykes《 Almost Is Never Enough 》-《永遠只差一步的距離》歌詞中英翻譯

Ariana Grande (1993年6月26日出生),在她甜美的外表下,
也是新生代歌手中擁有驚人的流行歌曲駕馭天賦的其中一人, (真是人生勝利組XDD)
而這張專輯《Yours Truthly》收錄共12首歌,從抒情、R&B、POP都有,
也不乏我們熟知的暢銷曲" The Way",現在就讓我們欣賞這首" Almost Is Never Enough" 吧 :)

(小祕密,其實我第一次聽到Nathan 的聲音的時候,以為Ariana 跟一位白髮蒼蒼的長者合唱,噓XD)




翻譯/Amelia (如有錯誤請告知,謝謝)

"Almost Is Never Enough" (with Nathan Sykes)

【Ariana
I'd like to say we gave it a try
我覺得我們還需要給彼此一次機會
I'd like to blame it all on life
我把一切都怪罪給人生
Maybe we just weren't right, 
我告訴我自己「也許我們根本就是不合適」
but that's a lie, that's a lie
可是這一切都是謊言,這全是假的



And we can deny it as much as we want
我們並不能否認只要我們渴望彼此
But in time our feelings will show
隨著時間流逝,感覺將更深刻

'Cause sooner or later
因為遲早
We'll wonder why we gave up
我們會覺得奇怪「當初為什麼放棄了?」
The truth is everyone knows
這真相是每個人都知道的

Almost, almost is never enough
好接近,這永遠只差一步的距離
So close to being in love
只差一點點就可以相愛了
If I would have known that you wanted me
如果我能早點知道你是如此渴求著我
The way I wanted you
就像我不能沒有你一樣

Then maybe we wouldn't be two worlds apart
那麼也許,我們就不會像兩個世界的人了
But right here in each other's arms
而是就在這裡相擁著彼此

And we almost, we almost knew what love was
就差了那麼一點,我們幾乎就要懂得什麼是愛
But almost is never enough
但卻永遠只差一步

Nathan
If I could change the world overnight
如果我能在一夜之間讓整個世界變得不同
There'd be no such thing as goodbye
那我不會讓「離開」繼續存在
You'd be standing right where you were
你還是依然在那個你我熟悉的位置
And we'd get the chance we deserve
我們也會得到我們應得的機會.....

Try to deny it as much as you want
我試圖否認這些,就像你所希望的
But in time our feelings will show
但是隨著時間流逝,感覺卻更加深刻了

【Chorus】
'Cause sooner or later
因為遲早
We'll wonder why we gave up
我們會覺得奇怪「當初為什麼放棄了?」
The truth is everyone knows
這真相是每個人都知道的

Almost, almost is never enough (is never enough, babe)
如此接近,這永遠只差一步的距離 (即使再走近一步也永遠不夠貼近的距離)
We were so close to being in love (so close)
我們就只差一點點就可以相愛了 (就只差那麼一點)
If I would have known that you wanted me the way I wanted you (babe)
如果我能早點知道你原來也愛著我,就像我愛著你那樣

Then maybe we wouldn't be two worlds apart
那麼也許,我們就不會像兩個世界的人了
But right here in each other's arms
而是就在這裡,就在這裡相擁著

And we almost, we almost knew what love was (baby)
就差了那麼一點,我們幾乎就要懂得什麼是真正的愛
But almost is never enough
但卻永遠只差一步




0 意見:

張貼留言

 
;